Artikel Terkini

5 port makan menarik di Sepang


Korang ada plan nak pergi ke Sepang namun masih tak tahu nak makan kat mana? Kali ni, Tok nak kongsikan 5 tempat makan menarik di Sepang yang korang boleh singgah. 

Bila sebut je pasal Sepang, mesti Litar Antarabangsa Sepang terbayang di minda kita kan? 

Selain daripada itu, ada tempat makan yang menarik yang kita boleh singgah. 

Harga kat tempat makan yang Tok bakal cadangkan ni pun, berpatutan. Sesuai dengan poket marhen macam kita ni. 

Jom baca artikel ni sampai habis. 

Port makan #1: Restoran Nasi Padang Minang Batang Kapeh

Kalau korang jenis selera masakan kampung macam Tok, korang wajib singgah di Restoren Nasi Padang Minang Batang Kapeh ini. 

Ada pelbagai lauk-pauk dihidangkan. Yang paling disukai ramai adalah ikan bakar. Ikan bakar di restoran ni cukup sedap. Isi ikannya juicy dan segar. Cicah bersama sambal kicap, memang padu rasanya. 

Selain daripada ikan bakar, korang juga boleh cuba menu ayam bakar, siput sedut masak lemak, dan macam – macam lagi. 

Alamat: Jalan besar, Kampung Salak Tinggi, 43900 Sepang, Selangor

Waktu Operasi: Setiap hari, 11 pagi – 4 petang

Port makan #2: Full La Mak Cafe

Antara menu yang Tok cadangkan korang cuba bila ada di port makan ni adalah Nasi Goreng Bantal, Nasi Ayam Fullamak, dan Mi Racun. 

Korang jangan takut pula dengar nama Mi Racun. Dijamin tak ada racun pun. Rasanya cukup sedap berpatutan dengan harganya. 

Menu yang Tok sebutkan ini adalah antara yang paling kerap orang order di sini. 

Alamat: 21, Jalan Seroja 6, Bandar Baru Salak Tinggi, 43900 Sepang, Selangor

Waktu Operasi: Setiap hari, 12 tengah hari – 12 tengah malam, manakala pada Jumaat dibuka 3 petang – 1 pagi

Port makan #3: Razak Patin Tempoyak

Patin tempoyak memang tak asing lagi bila berada di Pahang. Nak cari yang sedap asli macam patin tempoyak di Pahang memang cukup susah. 

Tok berani rekemen port makan ni sebab ia setanding dengan patin tempoyak Pahang. Isi ikan patinnya cukup lembut dan segar. Malah, tiada bau hanyir. 

Gulai tempoyaknya pula pedas dan cukup berlemak. Lebih kaw lagi bila dimakan bersama nasi panas dan juga masakan kampung lain. Fuh, tak cukup sepinggan!

Alamat: No. 14, 43900 Sepang, Selangor

Waktu Operasi: Setiap hari, 7 pagi – 6 petang

Port makan #4: Restoran Perantau

Kalau korang tercari-cari port makan malam, korang boleh singgah di Restoran Perantau ni. Makanan disini berasaskan masakan tempatan, Thai dan juga Barat. 

Antara menu yang boleh dicuba adalah kerabu megi, tomyam, kerang bakar, daging masak merah, ABC dan macam-macam lagi. 

Alamat: 43, Jalan Bunga Raya 2, Bandar Baru Salak Tinggi, 43900 Sepang, Selangor

Waktu Operasi: Setiap hari, 6.30 pagi – 3 pagi

Port makan #5 : Restoran Bayu Malam Wak Lan Ikan Bakar Dan Seafood

Bagi yang singgah mencari port makan ikan bakar dan seafood dengan harga yang berpatutan, inilah port yang korang boleh singgah. 

Terdapat pelbagai menu yang berkonsepkan makanan laut yang korang boleh cuba. Harganya pula amat berbaloi. 

Alamat : AVANI Sepang Goldcoast Resort, lot 980 jalan pantai, 67, Jalan Pantai Bagan Lalang, Bagan Lalang, 43950 Sepang, Selangor

Waktu Operasi: Setiap hari (5.30 petang – 1 pagi)

Amacam? Dah dapat idea kat port makan mana nak singgah bila korang ada di Sepang nanti? 

Ini baru lima (5) port makan yang Tok senaraikan. Cukuplah dulu lima (5) port makan. Nanti bagi banyak kang tak terpilih pula. 

Kalau korang ada niat nak singgah port makan yang Tok cadangkan ni, pastikan rancang masa terlebih dahulu sebab ada kemungkinan ramai orang. Tak nak lah dah datang jauh-jauh, restoran penuh. Selamat menjamu selera!

Macam mana kurangkan komitmen bulanan RM5K jadi RM1K?

“Adui, pening kepala fikirkan cara nak bayar hutang beribu setiap bulan.” 

Masalah ni kalau biar, memang melarat sampai ke sudah. Silap-silap anak dah besar, tak habis lagi bayar hutang. 

Dalam sesi Sembang Hartanah pada Ahad (15 Mac 2020) ini, Faizul Ridzuan akan kongsikan strategi dan teknik kurangkan komitmen bulanan yang berkesan. 

Selain tu, anda juga akan tahu: 

  • 5 DATA WAJIB TAHU sebelum anda beli hartanah tahun ini,
  • Cara beli hartanah tanpa perlu banyak kos (atau lebih baik, secara PERCUMA!), dan banyak lagi ilmu menarik menanti anda. 

Korang tak perlu risau. Sesi ini ditanggung 100% PERCUMA. Korang hanya perlu bawa diri, buka nota dan pen saja untuk catit segala ilmu mantap yang bakal dikongsikan. 

Dalam sesi ini, ada banyak data tentang pasaran hartanah terkini yang korang pasti suka nak tahu. Tak cukup dengan itu, korang juga berpeluang memenangi tiket ke seminar Road To 3 Million (R3M) bernilai RM299 secara PERCUMA!

Daftar laju-laju ya, sebab TEMPAT DUDUK ADALAH SANGAT TERHAD. 

KLIK SINI (ATAU GAMBAR DI BAWAH) UNTUK TEMPAH TEMPAT DUDUK ANDA SEKARANG



Source link