Artikel Terkini

4 Trik Untuk Pastikan Almari Baju Anak Sentiasa Rapi

4 Trik Untuk Pastikan Almari Baju Anak Sentiasa Rapi
4 Trik Untuk Pastikan Almari Baju Anak Sentiasa Rapi 1

Baru Je lipat, baru je susun dah bersepah balik,” Ini lah kata-kata yang sering dibebelkan oleh mak-mak dekat anak-anak ereka yang mempunyai almari pakaian sendiri. Betul tak? Jangan salahkan anak kalau almari baju mereka tak boleh kekal tersusun rapi dan kemas. Ia sebenarnya berpunca dari mak-mak dan ayah yang tak memberi mereka kemudahan untuk mengambil dan menyimpan baju dengan mudah. Kalau nak pastikan almari baju ank anda sentiasa kemas dan tersusun rapi, ni triknya:

Khususkan setiap bekas dan label

Gunakan kotak atau beaks khas untuk membezakan barang atau jenis pakaian yang disimpan. Seperti kotak pakaian malam, kotak pakaian jalan, stokin dan sebagainya. Jangan lupa di label untuk elak mereka keliru nak simpan atau mabil kotak yang mana jika ingin digunakan. Kalau anak anda belum boleh membaca, boleh letakkan gambar sabagai alternatif

Baca juga: Guna Kristal Kucing Untuk Hilangkan Kulat Dalam Almari

Keluarkan pakaian yang tidak digunakan lagi

Ni antara yang paling susah nak rutin kan mak ayah. Baju anak yang dah tak muat, koyak dan atau mungkin dia tak suak nak pakai, jangan lah disimpan di dalam almari. Nanti, mak-mak juga melenting bila anak pakai baju yang dah koyak kan. Mula lah cakap “macam tak ada baju lain,” hai lah anak. Lakukan langkah ini secara rutin 2 kali setahun untuk memastikan pakaian yang tidak dipakai dapat diasingkan. Nanti, boleh lah derma baju tu ye

Sediakan ruang simpanan sesuai dengan keperluan anak

Pastikan almari yang disediakan terjangkau untuk si anak nak capai ambil dan letak barang. Untuk bahagian yang tak lebih tinggi dan sukar disampai oleh anak-anak, ia menjadi ruang kendalian mak-mak ye. Selain itu juga, sediakan ruang mengikut zon.

4 Trik Untuk Pastikan Almari Baju Anak Sentiasa Rapi 2

Libatkan anak untuk mengemas dan menyusun atur almari

Rutin untuk mengasing dan menyusun almari yang dilakukan sekurang-kurangnya 2 kali setahun tu, sepatutnya anda boleh libatkan anak. Secara tidak langsung, ia mendidik anak untuk mengeams dan menyusun pakaian dalam almari mereka sendiri

4 Trik Untuk Pastikan Almari Baju Anak Sentiasa Rapi 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo

Back to list