Infotainment

Anggota Polis Tular Di Media Sosial, Didakwa Jadikan OKT Sebagai ‘Content’ TikTok

Anggota Polis Tular Di Media Sosial, Didakwa Jadikan OKT Sebagai ‘Content’ TikTok
Anggota Polis Tular Di Media Sosial, Didakwa Jadikan OKT Sebagai 'Content' TikTok 1


Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini.

VOCKET

Seorang anggota polis tular di media sosial hari ini apabila memuatnaik satu video yang mendedahkan identiti seseorang yang didakwa sebagai Orang Kena Tuduh (OKT) di aplikasi TikTok. Video TikTok yang dimuatnaik oleh akaun Twitter MyWatch itu mendapat reaksi pelbagai dari pengguna internet.

Di dalam video berdurasi selama 00:39 saat itu, kelihatan seorang anggota polis wanita sedang merakam dirinya sendiri dengan kata-kata, “Sila beri laluan ye… sis nak ke court ni…” Selepas itu dia mula merakam persekitaran yang menunjukkan terdapat tiga orang lain dalam kenderaan yang sama, salah seorang daripadanya dipercayai adalah OKT.

Video terbabit mula mendapat reaksi pelbagai netizen di Twitter, salah seorang netizen berkata, “sekarang ramai betul penjawat awam tergedik depan kamera rakam diri sendiri.” Manakala seorang lagi netizen berkata, “Benda ini dah jadi satu kesalahan dan melanggar budaya kerja, tambah-tambah kalau kau unit beruniform.”

Anggota Polis Tular Di Media Sosial, Didakwa Jadikan OKT Sebagai 'Content' TikTok 2

Sehingga kini tidak pasti siapakah pegawai polis wanita terbabit dan adakah benar yang beliau menggunakan OKT untuk dijadikan kandungan video terbabit.

Sebelum ini pada December 2020, bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador pernah menyarankan kepada pegawai dan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk tidak bermain aplikasi media sosial, Tik Tok ketika sedang bertugas kerana ia tidak sesuai dan mencemarkan imej pasukan.

Katanya, perbuatan seperti menari di dalam aplikasi berkenaan tidak ‘manis’ dilakukan oleh seseorang pegawai mahupun anggota dalam sesebuah pasukan beruniform kerana perbuatan itu seolah-olah mengaibkan uniform PDRM, lapor Harian Metro.

Padah video tular di TikTok, 11 ahli kongsi gelap ‘Geng 35’ ditahan polis. Klik pautan di bawah untuk membaca.

Padah Video Tular Di TikTok, 11 Ahli Kongsi Gelap ‘Geng 35’ Ditahan Polis

Angkara Curi Telefon Di MAEPS, Dua Pesakit COVID-19 Diberkas Pihak Polis

Charlie Puth Berang Lagunya Digunakan Untuk Video TikTok Pesalah Kacak Ini

 


Anggota Polis Tular Di Media Sosial, Didakwa Jadikan OKT Sebagai 'Content' TikTok 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo

Back to list