Infotainment

Pembida Harta Sajat Dapat ‘Durian Runtuh’, Aset Hanya Dilelong Dengan Nilai RM42,000

Pembida Harta Sajat Dapat ‘Durian Runtuh’, Aset Hanya Dilelong Dengan Nilai RM42,000
Pembida Harta Sajat Dapat ‘Durian Runtuh’, Aset Hanya Dilelong Dengan Nilai RM42,000 1

Sebelum ini tular seketika di media sosial apabila proses lelongan harta usahawan terkenal Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman tertunda seketika apabila pembida berjaya telah menghilangkan diri.

Untuk rekod, individu yang melarikan diri itu dikenali sebagai Mohd. Syazwan itu telah berjaya memenangi bidaan harta Sajjad pada nilai RM132,000 mengalahkan lapan pembida yang lain.

Sehubungan itu, Mahkamah Tinggi Shah Alam telah menetapkan hari ini sebagai tarikh baru untuk proses lelongan semula, seperti yang dilaporkan  Kosmo Online.

Menurut peguam Nurul Hafidzah, acara itu telah disertai tiga orang pembida yang kemudiannya dimenangi oleh seorang lelaki yang dikenali sebagai Chai Liong Huat yang berusia 67 tahun.

Ujar Hafidzah lagi, individu itu diibaratkan seperti mendapat ‘durian runtuh’ apabila telah berjaya memenangi bidaan dengan harga serendah RM42,000.

Sesi lelongan itu dimulakan dengan bukaan harga RM60,000 namun diturunkan kepada RM50,000 dengan kenaikan sebanyak RM5,000 untuk setiap bidaan.

Tiada pembida yang membuat bidaan dan kami perlu menurunkan harga lelongan kepada RM40,000 dengan kenaikan sebanyak RM2,000.

Antara barangan yang berjaya dilelong adalah seperti piano jenama Young Chan, set bilik tidur, pendingin hawa, perabot dan sebagainya.

Hafidzah juga memaklumkan bahawa pembida berjaya telah melangsaikan pembayaran secara penuh dan proses bidaan kali kedua ini telah berjalan lancar tanpa sebarang isu yang tidak diingini.

Pembida Harta Sajat Dapat ‘Durian Runtuh’, Aset Hanya Dilelong Dengan Nilai RM42,000 2


2 hari lalu

Harta Sajat Dilelong Sekali Pada Rabu Ini, Orang Awam Diminta Bawa Wang Yang Mencukupi


Pembida Harta Sajat Dapat ‘Durian Runtuh’, Aset Hanya Dilelong Dengan Nilai RM42,000 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo