Infotainment

Rumah Mak Long Lenyap Akibat Banjir, Ebit Lew Bantu Bina Yang Baru

Rumah Mak Long Lenyap Akibat Banjir, Ebit Lew Bantu Bina Yang Baru
Rumah Mak Long Lenyap Akibat Banjir, Ebit Lew Bantu Bina Yang Baru 1

Sekali lagi menjadi perhatian, pendakwah dan juga aktivis kemanusiaan Ebit Lew khabarnya akan membina sebuah rumah baru buat seorang warga emas yang tular kerana kehilangan rumah akibat tragedi banjir di Hulu Langat, bulan lalu.

Rohana Mahfuz,76, sebelum ini dilaporkan ‘lenyap’ tempat kediamannya berikutan arus deras banjir yang melanda sesetengah negeri pada hujung tahun lalu.

Sehubungan dengan itu, Ebit Lew berasa terpanggil untuk membantu dan memaklumkan bahawa dia telah berjumpa sendiri dengan wanita tersebut dan berjanji akan membina sebuah rumah baru untuknya.

Ebit turut berkongsikan momen-momen perjumpaan tersebut di media sosialnya untuk tatapan netizen.

Menangis je dari mula jumpa tadi. Dah sebulan nenek tak tahu macam mana nak bina rumah.

 

 

Dari mula hanya meluah rasa dan ujian hidupnya. Satu sahaja saya minta dengan ustaz doakan nenek disayangi Allah dan masuk syurga.

Maklum Ebit lagi, dia sudah menghubungi kontraktor dan kini dalam proses untuk menyiapkan reka bentuk pelan rumah baru untuk Rohana.

Cerita Ebit, wanita tersebut tidak mempunyai suami dan anak-anak namun dikelilingi adik beradik serta jiran tetangga yang saling membantu meringankan beban.

Dia dalam pada itu turut memohon doa orang ramai agar urusan pembinaan rumah baharu itu berjalan dengan lancar dan dipermudahkan Allah S.W.T.

Rumah Mak Long Lenyap Akibat Banjir, Ebit Lew Bantu Bina Yang Baru 2


4 minggu lalu

Macam Sudah Senyap, Ini Perkembangan Terkini Kes Gangguan Seksual Ebit Lew


Rumah Mak Long Lenyap Akibat Banjir, Ebit Lew Bantu Bina Yang Baru 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo