Infotainment

“Saya Tidur Lena Makan Sedap, Ada Orang Tidur Dalam Bonet Kereta..” Ebit Lew Bantu Keluarga Ganesh Sewakan Rumah

"Saya Tidur Lena Makan Sedap, Ada Orang Tidur Dalam Bonet Kereta.." Ebit Lew Bantu Keluarga Ganesh Sewakan Rumah 2

Pendakwah bebas terkenal, Ustaz Ebit Lew kini dilihat telah memberi bantuan dan meringankan beban sebuah keluarga India iaitu S Ganesh,34, dan isteri S Parameswary,32, serta tiga anak mereka yang tinggal di dalam kereta sementelah rumah mereka musnah dalam sebuah kebakaran pada awal April lalu.

"Saya Tidur Lena Makan Sedap, Ada Orang Tidur Dalam Bonet Kereta.." Ebit Lew Bantu Keluarga Ganesh Sewakan Rumah 3
"Saya Tidur Lena Makan Sedap, Ada Orang Tidur Dalam Bonet Kereta.." Ebit Lew Bantu Keluarga Ganesh Sewakan Rumah 4Perkara itu telah dihebahkan menerusi media sosial Facebook dan Instagram yang turut memaparkan sebuah video pendek serta gambar sepanjang pertemuan Ebit Lew dengan keluarga itu.

Difahamkan Ganesh dan ahli keluarganya telah tinggal dalam kereta setelah rumah mereka terlibat dalam kebakaran. Manakala dari segi persiapan diri seperti mandi mereka sekeluarga terpaksa melakukannya di tandas awam.

“Kerja guard malam bawa keluarga tidur dalam kereta. Rumah mereka terbakar bulan empat. Semua habis musnah. Saya tidur lena makan sedap, ada orang sampai tinggal dekat bonet kereta. Berpantang baru lepas bersalin hanya dalam kereta je.”

Ebit Lew turut membantu keluarga itu dengan menyewakan sebuah rumah serta membeli barangan keperluan seperti perkakas rumah dan sebagainya. Pendakwah bebas itu turut memuji pasangan ini yang sangat berbudi bahasa dan baik melayan tetamu.

"Saya Tidur Lena Makan Sedap, Ada Orang Tidur Dalam Bonet Kereta.." Ebit Lew Bantu Keluarga Ganesh Sewakan Rumah 5
"Saya Tidur Lena Makan Sedap, Ada Orang Tidur Dalam Bonet Kereta.." Ebit Lew Bantu Keluarga Ganesh Sewakan Rumah 6

Sekadar info, keluarga kecil ini telah tinggal menetap dalam sebuah kereta proton Iswara yang berusia kira-kira 20 tahun bersama tiga anak mereka setelah rumah mereka di Lebuh Carnarvon, Pulau Pinang, musnah dijilat api pada awal April lalu.



Written by Intan


 

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.



"Saya Tidur Lena Makan Sedap, Ada Orang Tidur Dalam Bonet Kereta.." Ebit Lew Bantu Keluarga Ganesh Sewakan Rumah 2
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source link
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo