Artikel Terkini

Tanam Sayur Sambil Ternak Ikan, Macam Mana Ye?

Tanam Sayur Sambil Ternak Ikan, Macam Mana Ye?
Tanam Sayur Sambil Ternak Ikan, Macam Mana Ye? 1

Bila sebut tanam sayur pasti nampak tanah dan kebun yang seluas alam. Manakala, sebut mengenai ternak ikan pulak nampak kolam ikan kan? Rasa macam ni la alamatnya tak tanam sayur dan ternak ikan sampai bila-bila.

Tanam Sayur Sambil Ternak Ikan, Macam Mana Ye? 2

Zaman sekarang ni kalau boleh semua benda nak jimat, dengan perkhabaran makanan pun semakin berkurangan, harga barang meningkat. Sakit kepala kalau hendak fikirkan perkara macam ni. Hidup mesti diteruskan. Kalau jadi ketua rumah lagi pastinya runsing dengan keadaan masa kini. Banyak perut nak kena isi di rumah tu. Gaji tak la pula naik macam harga barang. Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya.

IMPIANA nak bantu followers IMPIANA di luar sana, jangan segan jangan silu. Paling penting ‘jangan malas’ hehehehe…

Tanam Sayur Sambil Ternak Ikan, Macam Mana Ye? 4

Tanam sayur sambil ternak ikan memang mudah memang senang. Tak perlu ada kebun atau kolam ikan yang anda bayangkan. Mempunyai tanah sekangkang kera pun boleh buat. Tak kisah la duduk di bandar atau di kampung semua boleh tanam sayur, ternak ikan.

Tahukah anda kenapa IMPIANA ajak tanam sayur dan ternak ikan? Sebab baja untuk sayur yang sihat dan segar datangnya dari hasil ternakkan ikan tersebut. Tak perlu pun tanam dan ternak secara berasingan. Ia boleh dilakukan sekali jalan, mudahkan. Dalam satu tempat anda oleh tanam sayur dan ternak ikan apa yang anda suka.

Tanam Sayur Sambil Ternak Ikan, Macam Mana Ye? 6

Konsep  tanam sayur dan ternak ikan ini dipanggil konsep aquaponik yang ramai kat luar sana rasa susah dan tak faham. Tak perlu pun bersusah payah untuk cari kawasan atau tempat yang luas untuk miliki sayur dan ikan yang segar. Anda boleh buat dekat rumah je.

Hasil dari tanaman ini juga memang menakjubkan. Sayur dan ikan yang anda ternak dan tanam ini akan sihat dan membesar dengan baik tanpa bahan kimia, kerana baja untuk sayur datangnya dari ikan yang anda ternak. Ikan yang anda ternak hanya perlukan nutrisi yang baik dari bahan makanan yang telah dikhaskan.

Tanam Sayur Sambil Ternak Ikan, Macam Mana Ye? 8

Tengok hasil dari tanaman Puan Maisarah ni. Pasti ramai yang akan gigit jari. Bermula dari kecil kecilan sehinggalah kini. Dari makan sendiri sampai boleh jual pada jiran tetangga keran sayuran yang ditanamnya terlalu subur.

Jika ramai yang dah tersangkut hati dengan konsep ini boleh PM IMPIANA untuk penyertaan workshop yang bakal IMPIANA adakan tidak lama lagi. Boleh la IMPIANA booking slot anda dulu.💋

Tanam Sayur Sambil Ternak Ikan, Macam Mana Ye? 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo

Back to list