Infotainment

WHO : 99% Populasi Dunia Hidup Dengan Udara Tercemar

WHO : 99% Populasi Dunia Hidup Dengan Udara Tercemar
WHO : 99% Populasi Dunia Hidup Dengan Udara Tercemar 1

WHO kini mengemaskini pangkalan data mereka, dan mengatakan kini 99% daripada populasi di dunia bernafas menggunakan udara tercemar.

WHO sebelum ini telah melakukan perubahan pada indeks kualiti udara, dan kini didapati hampir keseluruhan manusia di dunia bernafas dengan tahap kualiti udara yang tidak mencapai piawaian.

Udara tercemar sering mempunyai bahan yang tidak nampak pada mata kasar, dan ia boleh menyerap ke hati dan organ lain, sekaligus membawa kepada sejumlah penyakit. Antara risiko penyakit disebabkan pencemaran udara adalah termasuk penyakit jantung, kanser, pneumonia, dan sebagainya.

WHO : 99% Populasi Dunia Hidup Dengan Udara Tercemar
WHO : 99% Populasi Dunia Hidup Dengan Udara Tercemar 6

Sebelum ini, kebiasaannya ia dinilai berdasarkan kepada bahan PM2.5 dan juga PM10, tetapi kini ia turut menyertakan bahan nitrogen dioksida.

Pihak WHO juga mengalakkan penggunaan tenaga lestari yang lebih bersih, sekaligus menjadikan udara kita lebih bersih lagi.

WHO : 99% Populasi Dunia Hidup Dengan Udara Tercemar 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo

Back to list