Artikel Terkini

Hanya Guna Bahan Ini Untuk Kembalikan Kilat Dapur Kaca, Memang Menjadi!


Dapur merupakan antara kawasan yang paling rumit untuk dibersihkan. Jika kita gagal menjaga kebersihan di ruang ini, pelbagai risiko penyakit bakal timbul akibat dari pemakanan yang tercemar.

Salah satu bahagian penting termasuklah pada dapur masakan. Disinilah tempat juadah di masak dan disiapkan sebelum dihidang kepada keluarga atau tetamu. Jika permukaan dpaur tidak bersih, bagaimana nak yakin dengan kebersihan makanan?

Melalui perkongsian Puan Idel Hayarnulis di Facebook, terdapat cara mudah nak bersihkan permukaan dapur kaca. Hanya dengan menggunakan tepung, kaca akan menjadi lebih bersinar dan bersih.

CARA MENCUCI DAPUR KACA
Tanpa guna air dan dijamin selamat, tak pecah tak retak. Setiap kali lepas guna pun boleh buat mcm ni. Hanya guna tepung je..tabur kat cermin dapur pastu gosok dengan tangan sampai bersih berkilat, kemudian lap menggunakan kain bersih. Cuba lah! Semoga berguna untuk kita semua. Selamat mencuba ya…

p/s : Untuk cuci tungku memasak tu, boleh rendam dengan air campuran cuka, soda bikarbonat, sabun pencuci dan Clorox. Rendam semalaman kemudian gosok menggunakan berus dawai besi yang kebiasaanya diguknakan untuk menggosok periuk.

SELAMAT MENCUBA!



Source link