Artikel Terkini

Modal RM 500 Untuk Siapkan Kabinet Dapur Cantik Macam Rumah Mat Saleh


Wujudnya kabinet dapur “build-in” memang menjadikan dapur anda kelihatan lebih kemas dan tersusun. Bukan itu sahaja, ia memberi ruang pengstoran optimum terutamanya bagi dapur yang bersaiz mikro. Kalau sebelum ni, beberapa perkongsian DIY dapur dari IMPIANA pernah jadi viral, kali ni kit atengok pula DIY Kabinet dapur hanya dnegan bermodalkan RM 500 sahaja.

(GAMBAR) Wanita Ini Tunjuk Cara Untuk Bina Kabinet Dapur Dengan Modal Hanya RM 1,358.90

Wanita Ini “Makeover” Dapur Sempit Hanya Dengan Modal RM 1K Sahaja. Tapi Ini Hasilnya

(GAMBAR) Lelaki Ini “Make-Over” Sendiri Dapur Sempit 105sqft

Menurut pemilik En. Saiful Bahrin, Counter top tidak termasuk di dalam kos pembinaan sebab ia telah dibina terlebih dahulu. Bila ada kelapangan dan rezeki, barulah bahagian pintu dan kabinet atas dibina. Rekabentuk pintu kabinet ini di panggil “shaker door”, Rekaanya ringkas dan kemas. Tak banyak perincian pada bahagian pintu. Menurut pemilik, material yang digunakan untuk membina kabinet ini adalah “Medium Density fiber board” (MDF). Vinyl untuk kemasan lantai pon dipasang sendiri pemilik.

Untuk lebih mudah dan mempercepatkan kerja, pemilik telah mendapatkan perkhidmatan memotong MDF dari kedai. Tapi sebelum itu, ukuran yang diperlukan harus lah tepat.



Source link