Artikel Terkini

{VIDEO} Lukisan Mural Mula Jadi Tarikan. Betul Ke?


Seperti mana yang kita tahu kini, pengemar dekor rumah dah mula bijak dan ingin kelainan dalam menghias kediaman mereka. Mereka tidak lagi mahu rumah mereka nampak seperti rumah yang lain. Penggunaan kertas hiasan dinding bukan lagi pilihan mereka, lukisan mural mula menjadi tarikan kepada pemilik kediaman. Walaupun agak mahal berbanding kertas hiasan dinding, tidak menjadi masalah bagi mereka.

Kali ini IMPIANA ingin berkongsi sebalik apa itu lukisan mural untuk semua pembaca.

Lukisan merupakan salah satu istilah yang umum yang sering terdengar di telinga kita. Namun, apakah Anda sering mendengar istilah “Mural”.

Banyak orang yang sering melihat lukisan pada dinding yang ada di jalanan atau pun dinding bangunan. Bahkan beberapa diantara mereka juga sering melihat lukisan pada dinding-dinding rumah atau bangunan yang sudah tidak terpakai atau tidak berpenghuni.

Gambar atau lukisan yang anda lihat pada beberapa tempat yang telah disebutkan diatas merupakan sebuah mural. Hanya saja kebanyakan orang menganggapnya adalah gambar atau lukisan. Lalu, apa sebenarnya makna mural atau pengertian mural?

Apa itu Mural? Apa sebenarnya yang dimaksud dengan mural? Mural merupakan sebuah kata yang cukup asing di dengar bagi sebagian orang khususnya orang awam. Namun sebenarnya kebanyakan dari orang-orang tersebut sebenarnya telah melihat secara langsung apa itu mural.

Pengertian mural menurut bahasa iaitu mural berasal dari bahasa latin iaitu dari kata “Murus” yang bererti dinding. Secara luas pengertian mural adalah gambar atau melukis di atas media dinding, tembok atau media luas lainnya yang bersifat kekal.

Menariknya lukisan Mural ini sebenarnya. IMPIANA nak kongsikan satu video lukisan mural yang cukup memukau. Jika yang berhajat untuk membuat mural macam ni dalam rumah boleh la buat, pasti rumah anda akan nampak lain dan berbeza dengan yang biasa.

 

 

Sumber Video: Muhamad Baihaqi @aqistudio

Mesti dah ramai mula rasa macam nak menghias rumah kan bila dah tengok video ni, kalau nak shopping barang dekor dihujung jari anda klik ja link ni https://invol.co/cloqny



Source link