Infotainment

Disaman RM100, Individu Persoal Tanda OKU Terlalu Kecil

Disaman RM100, Individu Persoal Tanda OKU Terlalu Kecil
Disaman RM100, Individu Persoal Tanda OKU Terlalu Kecil 1

Baru-baru ini tular di media sosial Facebook, dimana seorang individu berbangsa Cina mempersoalkan dirinya disaman akibat meletakkan kereta di tempat Orang Kurang Upaya (OKU).

Akibat meletakkan kereta di tempat yang tidak sepatutnya di letak, jejaka tersebut telah pun disaman sebanyak RM100 oleh pihak pusat membeli belah, Lot 10.

Advertisement

Walau bagaimanapun, individu bernama Bryan Chin itu berkata dia tidak akan persoalkan hal terbabit jika papan tanda tempat letak kereta khas itu dapat dilihat dengan jelas dan besar.

Apabila beliau pergi berjumpa dengan pihak pengurusan pusat membeli-belah itu, dia menceritakan hal sebenar bahawa dia tidak tahu tempat itu adalah khas untuk OKU kerana papan tanda yang diletak terlalu kecil dan merasakan tidak adil untuk dia disaman.

Jawab pihak pengurusan itu, ia merupakan arahan dari bosnya dan setelah beberapa minit berbincang, pihak pengurusan masih kekal dengan keputusannya untuk menyaman jejaka itu tetapi hanya meminta separuh harga, dari RM100 ke RM50.

Oleh kerana sudah terlambat untuk pergi ke mesyuarat seterusnya, dia membayar saman tersebut dengan harga RM50 dan meminta pihak pengurusan pusat membeli-belah itu meletakkan papan tanda yang lebih besar dikedua-dua tiang agar dapat dilihat oleh orang ramai dengan jelas.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

Uqasha Senrose


13 jam lalu

(TAHNIAH) Hanya Dua Kali Lafaz, Kamal Adli & Uqasha Senrose Selamat Bergelar Suami Isteri


Disaman RM100, Individu Persoal Tanda OKU Terlalu Kecil 1
kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo

Back to list