Artikel Terkini

Tukar Socket Ada USB Port Macam Ni, Baru Tak berebut Nak Mengecas Telefon


Sekarang ni, tak kira usia dah ada telefon sekarang ni. Bila masa nak mengecas, berebut-rebut nak-nak apabila socket yang tersedia sangat terhad. Apa kata, tukar soket anda kepada Socket yang ada USB port seperti yang dilakukan oleh Mohd Azhar Ali.

Dalam satu socket boleh muatkan 2 USB dan satu socket biasa. Tambahan, sekarang banyak juga alat elektronik yang voltan rendah seperti lampu juga menyediakan sambungan USB. Ni cara ganti sendiri Socket yang ada port USB

1. Buka yang lama. Kebanyakkan sockte berkualiti, bahagian skru ni tak kelihatan, ada penutup bulat kecil atau ada penutup khas untuk keseluruhan permukaan socket. Perlu humpil sikit bagi penutup tu terbuka

2. Ni socket ada USB port yang baru di beli online j

3. Dah buka yang lama. Oh! jangan lupa tutup MCB (Miniature Circuit Breaker) tak pun tutup je semua kalau tak tahu MCB yang mana

4. Putuskan atau cabutkan wayar dari socket asal

5. Oleh kerana belakang plug socket yg baru ada transformer utk mengawal voltage dan tukang yg sebelum ni buat kerja tak berapa kemas, jd saya perlu buang lebihan simen tu..

6. Ok.. sekarang dah boleh masuk.

 

 



Source link